VEIGA, Luciana F; LOPES, N. . When the reality imposes a tipping point: denialism and conspiracy theories in the evaluations of Bolsonaro's performance in environmental policies and Covid-19 responses in Brazil. In: Helcimara Telles e Joscimar Silva. (Org.). Public Opinion and Turmoil in Latin American Democracies. 1ed.: Springer Nature, 2025, v. 1, p. 200-222.
VASCONCELLOS, F. ; BORBA, F. ; LEMOS, J. R. ; NUNES, R. . Da independência do Banco Central ao canibalismo de indígenas: padrões e mudanças no perfil dos spots nas disputas presidenciais de 2014 a 2022. In: Arthur Ituassu; Eurico Matos. (Org.). Democracia, desinformação e radicalização: as mídias digitais e as eleições de 2022 no Brasil. 1ed.Rio de Janeiro: Editora PUC-Rio, 2024, v. , p. 15-40.
BORBA, F.; ALENCAR, T. E. ; CARNEVALE, M. . O eleitorado do estado do Rio de Janeiro: perfil social e comportamento político. In: Felipe Borba; Argelina Cheibub Figueiredo. (Org.). Política local no estado do Rio de Janeiro: disputa partidária e comportamento político nas eleições municipais de 2020. 1ed.Rio de Janeiro: Eduerj, 2022, v. , p. 65-86.
MARTINS JUNIOR, J. P.; BAHIA, P. . São Gonçalo entre o capitão e o petismo. In: Felipe Borba; Argelina Cheibub Figueiredo. (Org.). Política local no estado do Rio de Janeiro: disputa partidária e comportamento político nas eleições municipais de 2020. 1ed.Rio de Janeiro; São Paulo: EdUERJ; Contracorrente, 2022, v. , p. 369-390.
DIAS, Marcia R.. Eleições municipais em tempos de pandemia: sobre a alienação eleitoral no estado do Rio de Janeiro em 2020. In: Felipe Borba; Argelina Cheibub Figueiredo. (Org.). Política Local no Estado do Rio de Janeiro: disputa partidária e comportamento político nas eleições municipais de 2020. 1ed.Rio de Janeiro: EDUERJ, 2022, v. , p. 87-110.
BORBA, F.. Integridade eleitoral no Rio de Janeiro: compra de voto e confiança na urna eletrônica. In: Felipe Borba; Argelina Cheibub Figueiredo. (Org.). Política local no estado do Rio de Janeiro: disputa partidária e comportamento político nas eleições municipais de 2020. 1ed.Rio de Janeiro: Eduerj, 2022, v. , p. 123-142.
VEIGA, Luciana F.; MARTINS, F. B. . Elites políticas: perfil dos candidatos e dos eleitos às câmaras de vereadores nas eleições de 2020 e no estado do Rio de Janeiro. In: Figueiredo, Argelina; Borba, Felipe. (Org.). Política Local no Estado do Rio de Janeiro. 1ed.Rio de Janeiro: Eduerj, 2022, v. 1, p. 1-385.
MARTINS JUNIOR, J. P.. Partidos e ideologia na política brasileira. In: Juliana Fratini. (Org.). Ideologia: uma para viver. As teorias que orientam o pensamento político atual. 1ed.São Paulo: Matrix, 2022, v. 1, p. 75-88.
DAFLON, V. T. ; BORBA, F. ; SORJ, B. ; THOME, D. .Surveys de Protesto. In: José Szwako; Monica Dowbor; Matheus Mazzilli Pereira. (Org.). Métodos em movimento. 1ed.Rio de Janeiro: Eduerj, 2022, v. 1, p. 53-74.
MARTINS JUNIOR, J. P.; OLIVEIRA, H. C. S. ; GUEDON, P. C. ; LOUREIRO, L. D. . A crise e o golpe: economia, sociedade e política no Brasil de 2016. In: Elói Martins Senhoras. (Org.). Golpe ou impeachment: debates sobre a deposição de Dilma Rousseff. 1ed.Boa Vista: Editora Iole, 2022, v. , p. 13-38.
BORBA, F.; MEIRA, J. F. ; ROSS, S. D. . O HGPE morreu? A audiência da propaganda eleitoral e o voto. In: Antonio Lavareda; Helcimara Telles. (Org.). Eleições municipais na pandemia. 1ed.Rio de Janeiro: FGV, 2022, v. 1, p. 195-214.
VEIGA, Luciana F.. Comunicación política y el fenómeno de las Fake News. In: Barragán, Melany; Borsani, Hugo; Villarreal, María (editores). (Org.). El mundo poscovid-19: ¿cambio de paradigma?. 1ed.Montevideo: Fundación Konrad Adenauer-Latinoamérica21, 2021, v. 1, p. 31-47.
VEIGA, Luciana F.. Comunicação Política e o fenômeno das Fake news. In: Barragán, Melany; Borsani, Hugo; Villarreal, Maríadel Carmen. (Org.). O mundo pós-Covid-19: uma nova mudança de paradigma?. 1ed.Montevideo: Latinoamérica21 e Konrad-Adenauer-Stiftung, 2021, v. 1, p. 30-39.
BORBA, F.; VEIGA, L. F. ; FERES JUNIOR, J. . O sucesso da religião? Análise da eleição do prefeito Marcelo Crivella na cidade do Rio de Janeiro. In: Antonio Lavareda; Helcimara Telles. (Org.). Eleições municipais: Novas @ndas na política. 1ed.Rio de Janeiro: Editora FGV, 2020, v. 1, p. 167-192.
MARTINS JUNIOR, J. P.; Dantas, Humberto ; BRANCO, M. S. ; RIBEIRAL, T. B. . Os partidos políticos brasileiros. In: Perdro Nascimento. (Org.). Educação política: conhecer para participar. 1ed.Campina Grande: Editora Leve, 2019, v. 1, p. 167-178
BORBA, F. M.; CERVI, E. U. . Relação entre propaganda, dinheiro e avaliação de governo no desempenho de candidatos em eleições majoritárias no Brasil. In: Argelina Cheibub Figeuredo; Felipe Borba. (Org.). 25 anos de eleições presidenciais no Brasil. 1ed.Curitiba: Appris, 2018, v. 1, p. 197-224.
VEIGA, L. F.; BRAGA, M. S. . Eleições e representação política na Nova República. A Constituição de 88 Trinta ano depois. 1ed.Curitiba: UFPR e Konrad Adenauer Stiftung, 2018, v. , p. 203-233.
BORBA, F. M.; VEIGA, L. F. ; BOZZA, F. Las condiciones de aceptación y rechazo a la propaganda negativa en la elección presidencial de Brasil en 2014. In: Martín Echeverría. (Org.). Publicidad Política Televisiva. Estructura y Desempeño.. 1ed.Catalunia: Tirant Lo Blanch, 2018, v. 1, p. 205-227.
ALDE, A.; BORBA, F. Prime Time Electoral Propaganda: The Brazilian Model of Free Airtime. In: Christina Holtz-Bacha; Marion Just. (Org.). Routledge Handbook of Political Advertising. 1ed.Londres: Routledge, 2017, p. 87-100.
BORBA, F. Eleições, campanha eleitoral e voto. In: Cristiane Batista; Enara Echart Muñoz. (Org.). Teoria e Prática da Política. 1ed.Curitiba: Appris, 2017, p. 225-247.
BORBA, F. Propaganda negativa: estratégia e voto nas eleições brasileiras. In: Felipe Borba; Alessandra Aldé. (Org.). Eleições, Opinião Pública e Comunicação Política no Brasil Contemporâneo: Homenagem a Marcus Figueiredo. Rio de Janeiro: Eduerj, 2017, v. 1, p. 1-527.
BORBA, F.; SILVA, C. Rio de Janeiro, 2016: Nova Legislação Eleitoral e seus Limites na Promoção do Debate Público. In: Aryovaldo de Castro Azevedo Junior; Fernando Emmendoerfer de Castro; Luciane Panke. (Org.). Eleições 2016: análise do HGPE em capitais brasileiras. 1ed.Londrina: Syntagma Editores, 2017, p. 146-159.
DIAS, M. R. Teoria Política. In: Batista, Cristiane; Echart Muñoz, Enara. (Org.). Teoria e Prática da Política. Curitiba: Appris, 2017, p. 35-53.
DIAS, M. R. Na Encruzilhada da Teoria Democrática: os efeitos do Orçamento Participativo sobre a Câmara Municipal de Porto Alegre. In: Borba, Felipe; Aldé, Alessandra. (Org.). Eleições, Opinião Publica e Comunicação Política no Brasil Contemporâneo: Homenagem a Marcus Figueiredo. Rio de Janeiro: Eduerj, 2017, p. 79-100.
MARTINS JUNIOR, J. P.. Os partidos políticos. In: Cristiane Batista; Enara Echart Nunõz. (Org.). Teoria e Prática da Política. Curitiba: Editora Appris, 2017, p. 201-221.
VEIGA, L. F.; SILVA, F. P. Pensamento Político Brasileiro. In: Cristiane Batista; Enara Echart Munoz. (Org.). Teoria e Prática da Política. Curitiba: Appris Editora, 2017, v. 1, p. 13-384.
VEIGA, L. F. Em busca das razões para o voto: o uso que o eleitor faz do horário eleitoral. In: Felipe Borba; Alessandra Aldé. (Org.). Eleições, Opinião Pública e Comunicação Política no Brasil Contemporâneo: Homenagem a Marcus Figueiredo. Rio de Janeiro: Eduerj, 2017, v. 1, p. 13-530.
VEIGA, L. F. Metodologia em Ciência Política. In: Cristiane Batista, Enara Munoz. (Org.). Teoria e Prática da Política. Curitiba: Apprius, 2017, p. 359-379.
BORBA, F.; VASCONCELLOS, F. A propaganda negativa nas eleições municipais do Rio de Janeiro e de São Paulo. In: Antonio Lavareda; Helcimara Telles. (Org.). A lógica das eleições municipais. 1ed.Rio de Janeiro: FGV Editora, 2016, p. 305-342.
BORBA, F. La Estrategia de Spots electorales en la campaña presidencial de Brasil: La decisión sobre cuándo y dónde emitir un ataque. In: Oquitzin Leyva. (Org.). El spot politico en America Latina: enfoques, métodos & perspectivas. 1ed.Guadalajara: Página Seis, 2016, v. 1, p. 135-168.
BORBA, F. Opinião pública e comportamento do eleitor. In: Vagner Dalbosco. (Org.). Elementos de Comunicação e Marketing Político. Chapecó: Argos, 2016, v. 1, p. 91-126.
VEIGA, L. F.; VENTURI, G.; AVI, S. Russomanno e Ratinho Jr. discurso de independentes em ondas despolitizantes. In: Lavareda, Antonio e Telles, Helcimara. (Org.). A lógica das eleições municipais. Rio de Janeiro: FGV, 2016, p. 1-420.
VEIGA, L. F. BOHN, S.. Mothers as managers of scarcity. Poverty and food security in Brazil. In: Florence Pasche Guignard, Tanya M. Cassidy. (Org.). Mothers and Food: Negotiating Foodways From Maternal Perspectives. Bradford, Ontario, Canada: Demeter, 2016, v. 1, p. 56-66.
BORBA, F. The Strategy of Electoral Spot in Brazilian Presidential Campaign: The Decision on When and Where to Broadcast an attack. In: Alessandro Nai; Annemarie S. Walter. (Org.). New Perspective on Negative Campaigning. 1ed.Colchester: ECPR, 2015, v. 1, p. 181-198.
VEIGA, L. F.; BOHN, S.; DADALT, S.; GOUVÊA, V. H.C.; BRANDÃO, A. A. P. Políticas de Distribuição de Renda e Redução da Fome na América Latina: Uma análise do Programa Bolsa Família. In: Dadalt, S.; Brandão, A. (Org.). Avaliação de programas sociais no Brasil: Resultados de Pesquisas Recentes. Berlim: Novas Edições Acadêmicas, 2015, p. 9-34.
VEIGA, L. F.; DADALT, S.; BRANDÃO, A. A. P. Avaliação das instâncias de Controle Social do Programa Bolsa Família. In: Da Dalt, S.; Brandão, A.. (Org.). Avaliação de programas sociais no Brasil: Resultados de Pesquisas Recentes. Berlim: Novas Editoras Acadêmicas, 2015, p. 53-72.
MARTINS JUNIOR, J. P. Governistas e oposicionistas: padrões de votação nos governos Lula e Dilma. In: Humberto Dantas; José Roberto Toledo; Marco Antonio Carvalho Teixeira. (Org.). Análise política e jornalismo de dados: ensaios a partir do basômetro. Rio de Janeiro: Editora FGV, 2014, p. 123-142.
VEIGA, L. F.; LEANDRO, A. O voto econômico na América Latina em contexto de crescimento e redução da pobreza. In: Helcimara Telles; Antonio Lavareda. (Org.). Voto e estratégias de comunicação política na América Latina. Curitiba: Appris, 2014, p. 33-.